Nelly.com – en butik inom mode och skönhet

26 Feb

Nelly.com - en butik inom mode och skönhet

Nelly.com och tillhörande NLYMan.com (som riktar sig mot män) är den ledande nordiska aktören inom skönhets- och modebranschen på nätet. De riktar sig mot både kvinnor och män i åldrarna 18 till 35 år. Huvudkontoret ligger i Borås och har gjort så sedan de startade i Sverige år 2003. Under perioden 2008-2014 har Nelly lanserats i olika länder som våra kära grannländer, Österrike, Storbritannien, Belgien och Polen för att nämna några stycken. Nelly är en del av den stora nordiska e-handelskoncernen Qliro Group AB som driver också bland annat CDON.com. Koncernen omsatte fyra miljarder kronor år 2016.

Nellys vision och kännetecken

Visionen på Nelly (och NLY MAN) är att de ska bli den ledande webbutiken inom mode för ungdomliga, trendiga och utåtriktade tjejer och killar, detta genom att erbjuda ett stort utbud med de senaste modetrenderna. De tre kännetecknena; ungdomlig, trendig och utåtriktad återfinns i deras vision där ungdomlig står för en målgrupp som vill ha kul i livet och är nyfikna och äventyrslystna. Målgruppen hittar på Nelly givetvis sina favoriter och must-haves utifrån det stora utbudet samt utåtriktad då synsättet är att varje dag är en fest. Detta återspeglas på Nelly genom att både partykläder och vardagskläder med det lilla extra finns i utbudet.

700 olika varumärken!

Ja du läste rätt! På Nelly finns det över 700 varumärken till tjejer och kvinnor inom olika segment som kläder, skor, accessoarer, underkläder, badkläder, sportkläder och skönhetsprodukter. De får varje dag in 300 nya och olika plagg så i butiken kommer du alltid att hitt något nytt och fräscht, allt för att passa in på rådande trender och dina behov och smak. Förutom att nyheterna kommer från olika internationellt kända varumärken, har butiken också egna varumärken.